SAMEN OP WEG NAAR

Bijvriendelijk Schouwen-Duiveland

Basiscursus

Imkersvereniging Schouwen-Duiveland organiseert voor geïnteresseerde beginnende imkers, bij voldoende aanmeldingen elk jaar een basiscursus van de Nederlandse BijenhoudersVereniging (NBV). Tijdens deze cursus maakt u kennis met vele facetten van het bijenhouden. Wellicht begint u al snel met één of twee eigen bijenvolken. Uw eerste potje honing is een lekkernij en zult u niet snel vergeten. Voor u het weet bent u helemaal verslingerd aan het bijenhouden.

In de basiscursus wordt ook aandacht besteed aan de versterking van de biodiversiteit op Schouwen-Duiveland. Als beginnend imker leert u op welke manier u daarvoor medeverantwoordelijkheid kunt nemen.
Het theoretische deel van de cursus wordt gegeven bij “De Rietgors”, Slikweg 8, 4321 SV Moriaanshoofd. In de maanden januari t/m april worden de theorielessen gegeven, gevolgd door een aantal praktijklessen. Gedurende het cursusjaar bent u gratis lid van de NBV en de afdeling Schouwen Duiveland en ontvangt u tweemaandelijks het blad “Bijenhouden”.
Voor meer informatie en inschrijven: https://www.bijenhouders.nl/cursussen/basiscursus-imkeren/fDx7ZBnJqT#info