Bloemrijke akkerranden

Imkersvereniging Schouwen-Duiveland werkt samen met gemeente Schouwen-Duiveland en Stichting De Zonnestraal om de biodiversiteit te versterken en de beleving van het akkerlandschap voor burgers en recreanten te verbeteren. In 2019 is een oppervlakte van 20 ha bloemrijke akkerranden ingezaaid. In 2021 is de “plukbon” geïntroduceerd  www.boerenbloem.nl  waarmee het gehele jaar veldboeketten kunnen worden geplukt. Ook het lokale bedrijfsleven wordt betrokken. In 2022 en ‘23 heeft Windfonds Krammer een financiële bijdrage gedaan, waarmee het mogelijk werd om in de polder van Bruinisse 4 ha in te zaaien. Inmiddels worden initiatieven ontplooid waarmee het project uiteindelijk “self-supporting” kan zijn.