SAMEN OP WEG NAAR

Bijvriendelijk Schouwen-Duiveland

Jeugdcursus

Imkersvereniging Schouwen Duiveland organiseert bij voldoende belangstelling een jeugdcursus bijenhouden.
Deze cursus is bedoeld voor maximaal 12 jongeren van 10 – 12 jaar die zich interesseren voor honingbijen en biodiversiteit.

De cursus begint met een les over het leven van de honingbij en het belang van biodiversiteit. Een bezoek aan het BIJenhuis in Renesse laat de deelnemers kennismaken met een echt bijenvolk. Daarna volgen op de bijenstandplaats in Kerkwerve twee lessen waarbij onder begeleiding van ervaren imkers spelenderwijs in bijenkasten wordt gewerkt. Beschermende kledij zal door de imkersvereniging ter beschikking worden gesteld.
Als u in de jeugdcursus geïnteresseerd bent kunt u in de agenda (link naar agenda onder kopje jeugdcursus) zien wanneer deze plaatsvindt. U kunt zich hier aanmelden en hier de BIJdrage van € 25 per persoon voldoen.  Dit bedrag dient uiterlijk twee weken voorafgaand aan de jeugdcursus te zijn voldaan (link naar Qr-code).  Bij meerdere leden uit een gezin geldt voor alle leden een korting van 10%. Na afronding van de cursus wordt de deelnemers een certificaat uitgereikt.
Bij interesse kunnen de deelnemers zich na de jeugdcursus inschrijven voor de NBV basiscursus bijenhouden klik hier de basiscursus.