SAMEN OP WEG NAAR

Bijvriendelijk Schouwen-Duiveland

Kennismaking

Imkersvereniging Schouwen-Duiveland is een vereniging van leden die een veelzijdige en interessante hobby met elkaar delen. De imkers zorgen voor hun honingbijen door ze een goed onderkomen te bieden op een plaats met voldoende gevarieerd stuifmeel en nectar. Als beloning krijgen zij er bijenproducten voor terug zoals honing, was en propolis.

Wilt u weten of bijenhouden iets is voor u? Wij organiseren regelmatig een kennismaking. Een ervaren imker legt de basis van het imkeren uit en neemt u mee voor een kijkje in een bijenkast. Ook komt u in aanraking met de heilzame werking van bijenproducten.  Tijdens de kennismaking wordt voor koffie en thee gezorgd, evenals voor beschermende kleding. Een lange (spijker)broek en laarzen moet u wel meenemen. Als u in de kennismaking geïnteresseerd bent kunt u in de agenda zien wanneer deze plaatsvindt. U dient zich aan te melden via deze link naar contact-contactformulier en uiterlijk één week voorafgaand aan de kennismaking € 10,-- te voldoen Klik hier voor Qr-code als bijdrage in de kosten.
Als u na de kennismaking besluit om bijen te gaan houden, kunt u zich aanmelden voor de NBV Basiscursus Bijenhouden door te klikken op hieronder staande linkklik hier voor aanmelden BIJENHOUDEN-basiscursus.